El 15 de desembre, cloenda de l’any 2021 a la Xarxa de Càtedres de Transformació de Model Econòmic

La Xarxa de Càtedres de Transformació del Model Econòmic tancarà l’exercici 2021 el pròxim dimecres 15 de desembre amb una jornada (inscripció gratuïta ací) en què es presentaran les contribucions principals de cadascuna de les 5 càtedres de les universitats públiques valencianes a la transformació del model, i que es deriven dels estudis realitzats durant l’any. L’objectiu és parlar i debatre sobre temes com l’economia circular, la mobilitat, el tractament de la informació i la digitalització, la innovació social o la sostenibilitat, temes diversos però indubtablement interrelacionats. L’encreuament de diferents mirades sobre el reptes actuals del nostre model econòmic pot oferir una visió global i integrada del tema. Així, durant les intervencions es parlarà de temàtiques diverses, des de l’Economia Circular al sector de l’aigua fins a l’energia, els recursos energètics i el canvi climàtic, passant per les infraestructures, la connectivitat i el desenvolupament urbà i territorial, o la digitalització, la Ingel·ligència Artificial (IA) i la robòtica, sense oblidar la innovació social i inclusiva. Per fer la presentació comptarem amb la intervenció dels directors de les càtedres, que de manera individualitzada presentaran, a mode de resum, les conclusions més rellevants dels seus treballs, i les potencials contribucions a la millora del model econòmic valencià.

L’acte serà inaugurat a les 9 h per Vicent Soler, conseller d’Hisenda i Model Econòmic, i a continuació se succeïran les presentacions dels balanços de les càtedres en 2021, que seran coordinades per Xavier Molina, director de la Càtedra de la Universitat Jaume I (UJI). Així, intervindran Francesc Hernández, director de la Càtedra de la Universitat de València i catedràtic d’Estructura Econòmica; Paloma Taltavull, directora de la Càtedra de la Universitat d’Alacant i catedràtica d’Anàlisi Econòmic; José Manuel Bernabeu,  director de la Càtedra de la Universitat Politècnica de València i catedràtic de Sistemes Informàtics i Computació i José Antonio Belso Martínez, catedràtic d’Economia Aplicada de la Universitat Miguel Hernándea d’Elx i codirector de la Càtedra de la UMH conjuntament amb Maria José López, vicerectora de transferència i intercanvi de coneixement i professora d’Economia Aplicada. Finalment, tancarà el torn d’intervencions Xavier Molina, director de la Càtedra de l’UJI i catedràtic d’Organització d’Empreses.

A continuació hi haurà un torn obert de paraules per a valorar l’experiència de la Xarxa de Càtedres i la cloenda de l’acte serà a les 11 h i correspondrà a María Dolores Furió, directora general de Model Econòmic, Finançament Autonòmic i Política Financera.

La Xarxa és el resultat de la col·laboració de la Generalitat Valenciana, a través de la Conselleria d’Hisenda i Model Econòmic, amb les cincuniversitats públiques valencianes. L’objectiu de les càtedres inclou la recerca, difusió i elaboració
de documentació sobre temes relacionats amb la transformació del model econòmic.

Inscriviu-vos gratuïtament ací.